Week 5 - Reisverslag uit Pegões, Portugal van Revy Verbeek - WaarBenJij.nu Week 5 - Reisverslag uit Pegões, Portugal van Revy Verbeek - WaarBenJij.nu

Week 5

Door: Revy Verbeek

Blijf op de hoogte en volg Revy

10 Juni 2017 | Portugal, Pegões

Bon dia,

Week 5 begon met een weekend in Lissabon met onze ouders. Vrijdag kwamen ze al bij het bedrijf aan om ons aan het werk te zien en om later een rondleiding te krijgen van Sjaak. Ze moesten even wennen aan het weer want het was nou eenmaal warm. na de rondleiding zijn we nog met ze alle bij Sjaak z'n huis geweest en even een duik genomen in het zwembad. Er waren nog meer Nederlanders dit weekend, dus we zijn met ze alle even gezellig slakken gaan eten. Niet echt een top gerecht vonden mijn ouders. Hierna hebben we wel even een goed etentje op in een tentje verderop. Iedereen had best trek en na ongeveer drie kwartier konden we lekker eten met ze alle. Na het etentje zijn we meteen naar Lissabon vertrokken, want er was een hotelkamer voor ons geboekt. Eenmaal aangekomen gelijk lekker in bedje gekropen.

Zaterdag begon echt de tour in Lissabon, want we zijn redelijk vroeg opgestaan om de stad te verkennen. We hadden nog niet echt een plan om te doen dus zijn we eerst maar wat winkels in gegaan. Onderweg ook nog even een kappertje tegengekomen wat hard nodig was. We zagen nog een leuk typisch trammetje die omhoog ging wat wel leuk eruit zag, dus hier hebben we ook nog even een ritje in gemaakt. Alleen de tram ging omhoog maar we waren al heel snel weer beneden, want er was niet veel te beleven bovenin.

's middags wilden we een rondreis maken met een open bus door Lissabon. Het plan was om de tour te nemen die langs het Benfica stadion zou gaan. In de bus kon je uitstappen wanneer je wilde en daarna de volgende bus pakken, maar bij de eerste stop gingen we er ook meteen uit dat was geen goed plan. We waren uitgekomen bij een boekenbeurs wat ons totaal niet interesseerde en de volgende bus kwam ongeveer pas een uur later. Nu waren we wel van plan om pas uit te stappen bij het stadion van Benfica. We dachten misschien om een leuke tour door het stadion te doen maar dit was niet mogelijk. Wel stond er een immens lange rij, maar dit was voor de fietstocht en niet voor een rondleiding.

's avonds stond de Champions League finale op die we niet wilden missen. Bairo Alto was de plek waar je moest zijn volgens Sjaak. Het was nog even zoeken maar uiteindelijk waren we bij een barretje gekomen wat er wel goed uitzag. Na de wedstrijd nog even ergens eten en toen gauw naar het hotel, want we waren kapot.

Zondag hebben we eigenlijk een beetje dezelfde dingen gedaan, beetje rondgelopen en af en toe bij een terrasje wat drinken. Ook nog even een tuk tuk ritje gemaakt, maar toen zat het weekend er eigenlijk al wel weer op. Het was een heel leuk, maar toch ook wel vermoeiend weekend.

Deze week werkten we vooral in de schuur en moesten we een beetje karren bouwen en wat treetjes overgooien. Woensdag waren we vrij en hadden we het plan om bij het zwembad te zitten, want het werd zo'n 36 graden, dus iets te warm om te werken. donderdag waren we ook nog even werkzaam bij de schermdoeken die er inmiddels helemaal nieuw in liggen. 's Avonds waren we met de twee Nederlandse werknemers nog even naar de Chinees gegaan om lekker te eten.

Vrijdag werkten we weer even in de schuur, maar moesten we plotseling ook even buiten werken. Het was een beetje bewolkt dus je zou denken prima te doen. Eenmaal in het appartement en even in het spiegeltje kijken zie je toch wel dat heel je armen en nek helemaal verbrand zijn, niet echt fijn dus. Vandaag en morgen dus maar goed insmeren bij het zwembad.

Adeus!