Week 2 - Reisverslag uit Pegões, Portugal van Revy Verbeek - WaarBenJij.nu Week 2 - Reisverslag uit Pegões, Portugal van Revy Verbeek - WaarBenJij.nu

Week 2

Blijf op de hoogte en volg Revy

20 Mei 2017 | Portugal, Pegões

Bon dia,

Deze week begon met een dag in het stadje Setúbal. Hier werden wij afgezet door onze stagebegeleider bij een groot winkelcentrum. Hier hebben wij een paar rondjes gelopen en gekeken of er wat leuks te doen was. We hadden nog geen tv in ons appartement dus hebben we een mooi tv'tje gekocht zodat we na het werk af en toe eens even kunnen Playstationen.

Deze week hadden we ook een andere taak qua werk, want per week gaan wij een bepaald soort werk uitvoeren. De werkzaamheid die deze week op het programma stond was stek snijden. Vorige week moesten we het controleren en deze week mochten we het dus zelf snijden.

Op maandag begonnen we met het schoonmaken van de planten waar stek in zit. We moesten stekjes er uit snijden die of te groot waren of beschadigd. Dinsdag mochten we eigenlijk beginnen voor het echte werk. Stek snijden die later gebruikt gaat worden om te poten en om een echte plant te worden. Een goed stekje heeft een lang steeltje, twee blaadjes aan de zijkant en een middelpunt die open is. Overigens was het dinsdag de heetste dag tot nu toe met een graad of 34. Het werd hierdoor aardig vermoeiend en heb daarom denk ook nog nooit zoveel gezweten.

Aan het begin van de week vroeg ik mezelf af wanneer ik een keer in me vingers zou gaan snijden, want ja we moesten met een klein mesje werken. Uiteindelijk was donderdag de dag en zat er een best diep sneetje in me vinger.

Deze week hebben we zelf lekker veel gekookt. Het plan was om broodje hete kip te maken, maar we kochten in plaats van kip varkensvlees, goed begin dus ;). overigens was dit nog wel heel erg lekker met rijst erbij. Woensdag hadden we dus wel onze kip gekocht en had chefkok Rick een heel mooi en lekker gerecht klaargezet.

Dit weekend gaan wij naar Lissabon toe om eerst lekker aan het strand te liggen en op zondag gaan wij naar een wedstrijd van Sporting Lissabon toe. Hier zal ik volgende week en verslag van gaan maken.

Adeus!

• 20 Mei 2017 - 12:23

Lisette Verbeek:

Leuk verslag, veel plezier in Lissabon!

• 21 Mei 2017 - 11:25

Yvonne De Jong :

Erg leuk verslag.

• 23 Mei 2017 - 21:58

Wendy Van Der Valk:

Leuk om te lezen hoe het met jullie gaat! Nooit gedacht dat je ooit slakken zou eten ;-)